Το ημερολόγιο "Σποροσυνδέσεις μέσα στον χρόνο" σε κείμενα της Φωτεινής Τσουκνίδα - Ανθουλάκη, θα είναι ο σύντροφός σας στο νέο έτος και θα ταξιδέψει μαζί σας για να ανακαλύψετε, κάθε μήνα, τους "σπόρους" της φιλίας, της αγκαλιάς, της οικογένειας κ.α.
Επεξεργασίας διαδρομή, τούτη την σποροσύνδεση μέσα στον χρόνο..
Να σπέρνουμε ανάσες, για να αναζωογονείται η ύπαρξη!
Να θερίζουμε συνδέσεις για να δυναμώνει η ψυχική μας ανθεκτικότητα!
Το βιβλίο η "Η Υπαρξιακή Ματιά της Πρόληψης" σε κείμενα της Φωτεινής Τσουκνίδα - Ανθουλάκη, αποτελεί μια ουσιαστική Ανάσα Ζωής για το μέγεθος της δύναμης που φέρει η έγνοια και υπεράσπιση της υγείας, σωματικής και ψυχικής, εαυτού και σημαντικού άλλου. Έχουμε να επεξεργαστούμε τα όσα βιώνουμε εν μέσω εγκλεισμού με άλλη «ματιά», την «Υπαρξιακή Ματιά» που φωτίζει με νόημα την πορεία μας ως Άνθρωποι! Ανθρώπινη ας είναι η χρονιά που ξεκινά! Ας φωτίζει κάθε τι για καλό!
Το Βιβλίο και το Παιχνίδι του «Δίστιγμου», επίσης, της Φωτεινής Τσουκνίδα - Ανθουλάκη ίσως να είναι η ματιά του καθενός μας που επιθυμεί ταξίδι με ορίζοντα φωτεινό στις ανθρώπινες σχέσεις. Γονείς που συναντιώνται με την επιθυμία τους, με την απόφασή τους να προχωρήσουν τον γονεϊκό ρόλο και με ενήλικο τρόπο, να παίξουν, με τις επιλογές, αλλά και τις υπερβάσεις τους. Παιδιά που καλούνται να περιγράψουν και μοιραστούν συναισθήματα, απορίες, αστοχίες στο ταξίδι της αυτονόμησης και της ενηλικίωσης μέσω του θησαυρού του Δίστιγμου!
Καλή και ευλογημένη χρονιά, μεστή σε αξίες, ουσιαστικές συνδέσεις, τρυφερό βλέμμα και πολύ παιχνίδι!
Φ.Τ

https://1gym-serron.ser.sch.gr/?p=494

Τηλεδιάσκεψη των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου με την Ψυχολόγο κ.Τσουκνίδα

Το 1ο Γυμνάσιο προσπαθεί με κάθε τρόπο να στηρίξει τους μαθητές και τις μαθήτριες στη δύσκολη περίοδο του εγκλεισμού που βιώνουμε και γι΄ αυτό διοργάνωσε την Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020 ενημερωτική τηλε-συνάντηση με την Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπεύτρια της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Ε Σερρών κ. Τσουκνίδα Φωτεινή. Η ενημερωτική τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του 1ου κύκλου της πιλοτικής εφαρμογής των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων 21ου αι.» στην Γ΄ Γυμνασίου, που είχε ως θεματική «Έφηβοι και Ψυχική Υγεία», μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων webex. Οι μαθητές/τριες συνδέθηκαν στην ψηφιακή αίθουσα της Διευθύντριας του σχολείου κ. Ζέττα Βασιλικής με την εποπτεία της υπεύθυνης καθηγήτριας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κ. Παπαδοπούλου Αρτέμιδος, αλλά και την παρουσία του Υποδιευθυντή κ. Μαδεμτζόγλου Ιωάννη και των εκπαιδευτικών που είχαν τη δυνατότητα σύμφωνα με το πρόγραμμά τους.
Το Θέμα της ενημερωτικής συνάντησης «Τα βιώματα, οι σκέψεις και τα συναισθήματά μου ως έφηβος/η εν μέσω του εγκλεισμού», αναπτύχθηκε με εξαιρετικό τρόπο από την κ. Τσουκνίδα μέσα από αναφορές σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν και καταστάσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι έφηβοι/ες στην πρωτοφανή περίοδο εγκλεισμού που βιώνουμε. Ακολούθησε ζωντανός διάλογος με ερωτήματα τα οποία υπέβαλαν οι μαθητές/τριες στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Τσουκνίδα Φωτεινή για την άμεση ανταπόκρισή της και την Δ/ντρια της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας κ. Τανταλάκη Ευαγγελία για την αποδοχή του αιτήματός μας.

 

https://www.psychologynow.gr/arthra-psyxologias/koinonia/koronoios/9756-tilekpaidefsi-kai-eks-apostaseos-ekpaidefsi-stin-epoxi-tis-pandimias.html

Θέλει και αποκρυπτογράφηση η πανδημία με όρους ψυχής και αξιών….η απόσταση θα σημαίνει προστασία και η τηλε-παρουσία θα σημαίνει είμαι εδώ και σε νοιάζομαι! Για το τώρα και το μέλλον!


«Η εκπαίδευση είναι δύναμη που γιατρεύει την ψυχή» και «η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους», υπογραμμίζει ο κλασσικός φιλόσοφος, Πλάτων.

Τηλεκπαίδευση και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: μορφές που η εκπαίδευση παίρνει προκειμένου να συνεισφέρει σε όλη την προσπάθεια προστασία της υγείας και της ζωής του πλανήτη.

Έχει ήλιο και δύναμη η  εξ’αποστάσεως εκπαίδευση που οι μαθητές όλων των βαθμίδων καλούνται να παρακολουθήσουν; Καλούμαστε να φωτίσουμε την δυναμική της τεχνολογίας, όχι γιατί μας επιβάλλεται, αλλά γιατί είναι ωφέλιμο να αξιοποιηθεί με συμμετοχή όλων.

Δάσκαλοι, γονείς και μαθητές καλούνται σε σύναψη μιας νέας «Φιλικής Συμμαχίας» που θα την ορίζει η αφοσίωση στις διαχρονικές αρχές που η παιδεία υπηρετεί αλλά ταυτόχρονα και θα αξιοποιεί τα μέσα που τώρα διαθέτει προκειμένου να έχει συνέχεια η μόρφωση  αλλά και η ψυχική υγεία των νέων.

Θα αξιοποιήσω δύο σημαντικές καταγραφές για να ενισχύσω την σπουδαιότητα της συνέργειας όλων αναφορικά με την εκπαίδευση των μαθητών εν μέσω πανδημίας.

Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του κι όταν πια του έχει διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρεςσημείωνε ο Έλληνας λογοτέχνης, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, Ν. Καζαντζάκης.

Για να πλάσεις παιδιά, χρειάζεται να πλάσεις πρώτα τον εαυτό σου. Αλλιώς θα αναζητάς να τα πλάσεις μέσα από ζωώδεις ανάγκες ή από μοναξιά, ή για να μπαλώσεις τρύπες δικές σου. Το καθήκον σου σαν γονιός δεν είναι να παραγάγεις άλλον ένα εαυτό, αλλά κάτι υψηλότερο, μας τόνισε ο υπαρξιακός ψυχοθεραπευτής Irvin Yalom .

Θέλει, λοιπόν, υπομονή η γεφύρωση της  δια-ζώσης με την εξ’αποστάσεως εκπαίδευση που οι εκπαιδευτικοί έχουν σαν χρέος να υπηρετήσουν. Ας είναι ανθρώπινο το πρόσωπό τους στην οθόνη, ας έχει χαμόγελο, χιούμορ, παρότρυνση, όπως πραγματώνονταν στην πραγματική τάξη, όχι, ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. Να έχει χαρά η μορφή, ο λόγος και το παράδειγμά τους!


Διαβάστε σχετικά: Οδηγίες προς «τηλεκπαιδευόμενους» γονείς


Το σπουδαιότερο μήνυμα για τους νέους μας από τους παιδαγωγούς τους, στο εδώ και τώρα της μηχανής του χρόνου, η ενθάρρυνσή και προτροπή τους, ενώ βιώνεται ζωντανά το βάρος της απώλειας των όσων είχαμε, να δημιουργούν νέες δυνατότητες, νέες γέφυρες ροής και συνέχειας του μέλλοντος του κόσμου σε όλα τα επίπεδα.

Θέλει και την γαλήνη της ενότητας του ζευγαριού, των γονέων, το επίγειο ταξίδι του «πλάθω παιδιά –ανθρώπους» που θα οραματίζονται με το βλέμμα στραμμένο στα υψηλά και όχι στα άλυτα εσωτερικά θέματα, της διάσπασης, της παραίτησης, της έλλειψης νοήματος ζωής.

Θέλει και συνέργεια.

Θέλει και ελπίδα.

Θέλει και πίστη.

Θέλει και αποκρυπτογράφηση η πανδημία με όρους ψυχής και αξιών….η απόσταση θα σημαίνει προστασία και η τηλε-παρουσία θα σημαίνει είμαι εδώ και σε νοιάζομαι! Για το τώρα και το μέλλον!

Ας φωτίσουμε το καλό! Ανάσα και φάρμακο για την προάσπιση της ψυχικής και όχι μόνο υγείας!

Η ψυχική ανθεκτικότητα ή η έλλειψή της αναδύεται μόνο όταν κάνει την παρουσία του ένα εμπόδιο, το άγχος ή άλλες περιβαλλοντικές απειλές. Τα ερωτήματα πολλαπλά και αλληλοσυνδεόμενα: θα ορίσει το εμπόδιο την λειτουργικότητα ή θα αξιοποιηθεί με στόχο τον εμπλουτισμό και την ωφέλεια; Πώς προχωρούμε σε διαχείριση της απειλούμενης εισβολής; Πώς την μεταβολίζουμε ως ειδικοί στους πολίτες, ως γονείς στα παιδιά μας, ως εκπαιδευτικοί στους μαθητές μας; Ως ευκαιρία για την ανάδειξη νέων δυνατοτήτων και προοπτικών;

Σε μια συστημική θεώρηση καλούμαστε όλοι μας (πολιτεία, εκκλησία, υπηρεσίες, σχολεία, σύλλογοι, κ.τ.λ.) να επανανοηματοδοτήσουμε την σημαντικότητα της πρόληψης της ψυχικής ανθεκτικότητας με γνώμονα την ψυχική υποστήριξη και ανάταση όλων. Σ’αυτό το πλαίσιο επαναπροσδιορισμού της πολυτιμότητας της πρόληψης εντάσσεται και η έκδοση του παρόντος συγγράμματος.

Με άπλετη χαρά επιλέχθηκαν ομιλίες που ακούστηκαν σε ανοικτές στο κοινό εκδηλώσεις ή άρθρα που συμπεριλήφθησαν σε πανελλήνιας εμβέλειας πύλη ψυχολογίας, με βαθύτατη ευθύνη και απέραντη ευγνωμοσύνη για την χαρά και την τιμή της πρόσκλησης και συμμετοχής σε δράσεις φορέων που καταθέτουν επί σειρά ετών απαράμμιλης αξίας ουσιαστικό έργο στην κοινότητα.  Καλούμαστε όλοι μας να προχωρήσουμε δράσεις που να έχουν  χρησιμότητα και αποτελεσματικότητα σε τούτη την απαιτητική χρονική στιγμή, στην προσπάθεια προαγωγής υπαρξιακής στάσης με νόημα ζωής.

Ευχαριστώ ιδιαίτερα τον συνοδοιπόρο στη ζωή και δημιουργικότητα μου, τα φτερά μου, τον σύζυγό μου, Σπύρο Ανθουλάκη και την έμπνευση της ζωής μου, την κόρη μου Ευαγγελία, αλλά και όλα τα αγαπημένα μου πρόσωπα που όλα τα χρόνια με αγκαλιάζουν με ρίζωμα και φτέρωμα εμπιστοσύνης και κατανόησης. Ας αδράξουμε κάθε καλό! (Από τον πρόλογο του βιβλίου)

 

 

«Η εκπαίδευση είναι δύναμη που γιατρεύει την ψυχή» και «η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους», υπογραμμίζει ο κλασσικός φιλόσοφος, Πλάτων.

Τηλεκπαίδευση και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: μορφές που η εκπαίδευση παίρνει προκειμένου να συνεισφέρει σε όλη την προσπάθεια προστασία της υγείας και της ζωής του πλανήτη.

Έχει ήλιο και δύναμη η  εξ’αποστάσεως εκπαίδευση που οι μαθητές όλων των βαθμίδων καλούνται να παρακολουθήσουν; Καλούμαστε να φωτίσουμε την δυναμική της τεχνολογίας, όχι γιατί μας επιβάλλεται, αλλά γιατί είναι ωφέλιμο να αξιοποιηθεί με συμμετοχή όλων. Δάσκαλοι, γονείς και μαθητές καλούνται σε σύναψη μιας νέας «Φιλικής Συμμαχίας» που θα την ορίζει η αφοσίωση στις διαχρονικές αρχές που η παιδεία υπηρετεί αλλά ταυτόχρονα και θα αξιοποιεί τα μέσα που τώρα διαθέτει προκειμένου να έχει συνέχεια η μόρφωση  αλλά και η ψυχική υγεία των νέων.

Θα αξιοποιήσω δύο σημαντικές καταγραφές για να ενισχύσω την σπουδαιότητα της συνέργειας όλων αναφορικά με την εκπαίδευση των μαθητών εν μέσω πανδημίας.

 

 

«Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του κι όταν πια του έχει διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες», σημείωνε ο Έλληνας λογοτέχνης, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, Ν. Καζαντζάκης.

«Για να πλάσεις παιδιά, χρειάζεται να πλάσεις πρώτα τον εαυτό σου. Αλλιώς θα αναζητάς να τα πλάσεις μέσα από ζωώδεις ανάγκες ή από μοναξιά, ή για να μπαλώσεις τρύπες δικές σου. Το καθήκον σου σαν γονιός δεν είναι να παραγάγεις άλλον ένα εαυτό, αλλά κάτι υψηλότερο , μας τόνισε ο υπαρξιακός ψυχοθεραπευτής Irvin Yalom .

          Θέλει, λοιπόν, υπομονή η γεφύρωση της  δια-ζώσης με την εξ’αποστάσεως εκπαίδευση που οι εκπαιδευτικοί έχουν σαν χρέος να υπηρετήσουν. Ας είναι ανθρώπινο το πρόσωπό τους στην οθόνη, ας έχει χαμόγελο, χιούμορ, παρότρυνση, όπως πραγματώνονταν στην πραγματική τάξη, όχι, ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. Να έχει χαρά η μορφή, ο λόγος και το παράδειγμά τους! Το σπουδαιότερο μήνυμα για τους νέους μας από τους παιδαγωγούς τους, στο εδώ και τώρα της μηχανής του χρόνου, η ενθάρρυνσή και προτροπή τους, ενώ βιώνεται ζωντανά το βάρος της απώλειας των όσων είχαμε, να δημιουργούν νέες δυνατότητες, νέες γέφυρες ροής και συνέχειας του μέλλοντος του κόσμου σε όλα τα επίπεδα.

Θέλει και την γαλήνη της ενότητας του ζευγαριού, των γονέων, το επίγειο ταξίδι του «πλάθω παιδιά –ανθρώπους» που θα οραματίζονται με το βλέμμα στραμμένο στα υψηλά και όχι στα άλυτα εσωτερικά θέματα, της διάσπασης, της παραίτησης, της έλλειψης νοήματος ζωής.

Θέλει και συνέργεια.

Θέλει και ελπίδα.

Θέλει και πίστη.

Θέλει και αποκρυπτογράφηση η πανδημία με όρους ψυχής και αξιών….η απόσταση θα σημαίνει προστασία και η τηλε-παρουσία θα σημαίνει είμαι εδώ και σε νοιάζομαι! Για το τώρα και το μέλλον!

Ας φωτίσουμε το καλό! Ανάσα και φάρμακο για την προάσπιση της ψυχικής και όχι μόνο υγείας!